In- en uitchecken

bagage

Hoe weet ik wanneer de gasten aankomen?

Op je persoonlijke pagina kan je de gegevens van de reservering bekijken. Daar vind je onder andere de aankomsttijd. De gasten hebben een uur speling, dus hun aankomsttijd ziet er bijvoorbeeld zo uit: van 12:00 tot 13:00 uur.

Er staat ook of ze per vliegtuig, trein of auto aankomen. Als ze per vliegtuig aankomen is het vluchtnummer vaak vermeld. Je kunt op www.schiphol.nl zien of en zo ja hoelaat de vlucht is aangekomen. In het algemeen kunnen gasten een uur na aankomst op Schiphol al bij je op de stoep staan.

guests

Hoe ontvang ik de gasten?

Op het afgesproken uur wordt door jou op de gast gewacht. De gasten weten dat er in de accommodatie iemand op ze wacht op het afgesproken moment. Als ze niet op tijd kunnen zijn, moeten ze jou of CityMundo tijdig bericht geven.

De gasten betalen jou bij aankomst het verschuldigde bedrag in cash.
Zij weten dat dit de afspraak is. Als zij om welke reden ook het geld niet bij zich hebben, wijs ze dan de dichtstbijzijnde bank, zodat de financiële afhandeling alsnog kan worden geregeld.

Het is goed de gasten in te lichten over het gebruik van het huis.

Maak een afspraak over het tijdstip waarop de gasten op de dag van vertrek het huis uit gaan.
Het is redelijk om mensen tot 11 uur ’s ochtends de tijd te geven. Je kunt dan komen om de sleutel weer in ontvangst te nemen, en het huis even na te lopen.

Wat doe ik als gasten te laat komen?

Probeer contact met ze op te nemen, of bel CityMundo.
Als de periode van aankomst is verstreken, en je moet weg, informeer CityMundo daar dan over.

Standaard worden gasten door CityMundo erop gewezen dat ze zich aan de afgesproken aankomsttijd moeten houden. Ze weten dus dat ze anders misschien pas veel later op de dag kunnen worden binnengelaten.

Wat als ik er zelf niet kan zijn om de gasten op te vangen?

Als je een keer zelf niet kunt, vraag je iemand anders die je vertrouwt en die je huis kent, om de gasten op te vangen.

Als je zelf langere tijd weg bent, heb je iemand nodig die behalve de opvang, ook de schoonmaak tussen twee reserveringen doet, en die tijdens reserveringen het aanspreekpunt is voor CityMundo en voor de gasten.
Dergelijk beheer overnemen is wel een echte klus, en meer dan een vriendendienst.

Als je zelf niemand weet die dat zou kunnen doen, kunnen wij wellicht helpen. We kennen genoeg mensen die ervaring hebben in schoonmaak en opvang.

Hoeveel sleutels geef ik aan de gasten?

sleutelZorg dat je meer dan één set sleutels hebt. Meestal voldoet een set, maar soms willen mensen los van elkaar de stad in, en hebben ze nog een set nodig.

Hoe regel ik een incheck en een uitcheck op dezelfde dag?

Vraag aan de vertrekkende gasten of ze voor 11:00 uur uitchecken. Als de aankomsttijd van de nieuwe gasten voor 11:00 uur is, neem dan contact op met CityMundo. Wij zeggen de nieuwe gasten dat ze tussen 11:00 en 12:00 uur kunnen aankomen om hun bagage neer te zetten, te betalen en de sleutels in ontvangst te nemen, maar dat de accommodatie nog moet worden schoongemaakt.

Wat doe ik als er meer personen komen dan op het reserveringsformulier staat?

Neem meteen contact op met CityMundo voor overleg. Het kan dat je die gasten wilt accepteren, dan wordt er een nieuwe reservering gemaakt en moet er bijbetaald worden. Als je de extra gasten niet wilt of kunt accepteren, kan CityMundo een andere accommodatie voor ze zoeken.

Hoe weet ik of ik gasten kan vertrouwen?

Je mag de gasten bij aankomst vragen om zich met hun paspoort of rijbewijs te legitimeren.

Bij het reserveren op de website vult de gast zijn adres in en de aanbetaling gaat met een creditcard. Ook geeft de gast haar/zijn paspoortnummer door.
Dit is geen garantie, maar er is wel een en ander van de gast bekend.

Je kunt een borg instellen op je persoonlijke pagina.
Zorg dat je waardevolle spullen wegbergt. Er kan ook per ongeluk schade ontstaan.

Als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt, neem dan contact op met CityMundo.

Wat moet ik doen als er tijdens een verblijf in de accommodatie iets beschadigd wordt?

Als de gasten schade veroorzaakt hebben, schat dan de kosten van aanschaf of herstel, en laat de gasten dat gelijk betalen. Als het om iets groters gaat of als je er met de gasten niet uitkomt, bel dan CityMundo.

Als je schade constateert en de gasten er niet meer zijn, neem dan contact op met CityMundo voor overleg.

Dekt mijn inboedelverzekering of mijn opstalverzekering schade als die door gasten veroorzaakt wordt?

Dat hangt af van de polisvoorwaarden. Neem contact op met je verzekeraar.

Gasten kunnen, als ze schade veroorzaken en daarvoor verzekerd zijn (WA), bij hun verzekering aanspraak maken op vergoeding.

Maken de gasten zelf schoon?

Gasten hoeven geen eindschoonmaak te doen. Er wordt wel van ze verwacht dat ze de ruimte netjes achterlaten. Dat staat op hun reserveringsformulier. Daarbij helpt het als er schoonmaakmiddelen voorhanden zijn, denk bijvoorbeeld aan allesreiniger, afwasmiddel, schone sponsjes en vaatdoekjes, stoffer en blik, stofzuiger, en vuilniszakken.
Vertel de gasten wanneer de vuilnis wordt opgehaald, en waar ze de vuilnis moeten neerzetten, of waar de afvalcontainers zijn.

Hoe gaat het uitchecken?

Je kunt met de gasten afspreken dat je op de dag van hun vertrek op een bepaald tijdstip komt om de sleutel te halen en als het aan de orde is, de borg terug te geven.