Reserveren

Hoe kan ik reserveren?

Alle accommodaties die tevoorschijn komen in jouw zoekresultaat, zijn beschikbaar en kunnen meteen gereserveerd worden.
Elke accommodatie-pagina heeft een knop ‘boek nu’

Als je de knop ‘boek nu’ op de accommodatie-pagina niet ziet, heb je nog geen aankomst- en vertrekdatum opgegeven! Dat kan je alsnog doen.

Na op ‘boek nu’ geklikt te hebben vul je je gegevens in en doe je een aanbetaling met credit card, Paypal of de bank. Je reservering is nu gemaakt.
Je krijgt meteen alle informatie over de reservering in beeld.

Moet mijn reservering door de host bevestigd worden?

De reservering hoeft niet door de host bevestigd te worden, want alle accommodaties die als beschikbaar in het zoekresultaat tevoorschijn komen, zijn meteen boekbaar.

availableavailabl

Kan ik de accommodatie zien voordat ik ga boeken?

Het is niet mogelijk om vooraf de accommodatie te bekijken. Alle informatie op de site is up-to-date, voor vragen kun je altijd contact opnemen met CityMundo.

Is het mogelijk om korter dan 2 nachten te reserveren?

Bij veel accommodaties is het minimum aantal nachten 3. Bij sommige accommodaties is dat 2 nachten. 
Als je maar 1 nacht wilt overnachten, betaal je bij accommodaties met het minimum van 3 nachten de prijs voor 3 nachten, en bij accommodaties met het minimum van 2 nachten de prijs voor 2 nachten. Neem contact op met CityMundo als je voor 1 nacht zou willen boeken.

Is het mogelijk om langer dan 21 nachten te reserveren?

Het is vaak wel mogelijk om langer dan 21 nachten te reserveren. Neem hiervoor contact op met CityMundo:
+31(0)20 4705 705
[email protected].

Hoe kan ik als ik nog geen aanbetaling gedaan heb, mijn reservering veranderen of annuleren?

Je kan de reservering kostenloos veranderen of annuleren, door een mailtje te sturen aan [email protected] Geef aan welke verandering je wilt, dan passen we de reservering aan of annuleren we deze. 

Hoe kan ik mijn reservering veranderen nadat ik al een aanbetaling gedaan heb?

De mogelijke veranderingen: 

Ik wil met meer mensen komen dan waarvoor ik gereserveerd heb.


De verandering moet uiterlijk de werkdag voordat de gereserveerde periode ingaat per email worden doorgegeven aan CityMundo. 
De bestaande reservering wordt vervangen door een nieuwe. 

Voorbeeld: Als de bestaande reservering voor 2 personen is en er komen 2 personen bij, dan wordt er een nieuwe reservering gemaakt voor 4 personen (als dat past in de accommodatie die je gereserveerd hebt). Er geldt een andere prijs voor 4 personen dan voor 2 personen. 
Er wordt je gevraagd een aanvullende aanbetaling te doen op de site en je krijgt nieuwe reserveringsformulieren

Als je deze verandering niet op tijd doorgeeft, en je staat met 4 mensen op de stoep terwijl je voor twee personen gereserveerd heb, dan blijft de oude reservering voor 2 personen van kracht, en wordt er een nieuwe reservering voor 2 personen bijgemaakt (als dat past in de accommodatie die je gereserveerd hebt). Op deze manier ben je duurder uit, want de prijs per persoon per nacht voor 2 personen is hoger dan voor 4 personen.

Ik wil met minder mensen komen dan waarvoor ik gereserveerd heb:

De verandering moet uiterlijk de werkdag voordat de gereserveerde periode ingaat per email worden doorgegeven aan CityMundo. 
De bestaande reservering wordt vervangen door een nieuwe. 

Er zijn annuleringskosten, namelijk het verschil tussen de aanbetaling op de geannuleerde reservering en de aanbetaling op de nieuwe reservering.
Dat komt er op neer dat de aanbetaling die je gedaan hebt onveranderd blijft, en het bedrag dat je bij aankomst betaalt minder wordt.

Als je deze verandering niet op tijd doorgeeft, dan blijft de oude reservering van kracht, en blijf je het hele bedrag van de reservering verschuldigd.

Ik wil langer komen dan ik gereserveerd heb:

Deze verandering is mogelijk als de accommodatie beschikbaar is voor de extra nachten. Neem zo snel mogelijk contact op met CityMundo. De oorspronkelijke reservering blijft staan,en voor de extra nachten wordt een nieuwe reservering gemaakt.
De prijs wordt berekend op basis van het aantal nachten per reservering.
Voor de nieuwe reservering worden ook € 24 reserveringskosten in rekening gebracht.

Ik wil korter komen dan ik gereserveerd heb:

De verandering moet uiterlijk de werkdag voordat de gereserveerde periode ingaat per email worden doorgegeven aan CityMundo.
De bestaande reservering wordt vervangen door een nieuwe. 
Als annuleringskosten wordt in rekening gebracht het verschil tussen de aanbetaling op de geannuleerde reservering en de aanbetaling op de nieuwe reservering.

Dat komt er op neer dat de aanbetaling die je gedaan hebt onveranderd blijft, en het bedrag dat je bij aankomst betaalt minder wordt.

Als je deze verandering niet op tijd doorgeeft, dan blijft de oude reservering van kracht, en blijf je het hele bedrag van de reservering verschuldigd.

Ik wil mijn reservering verschuiven naar andere data

De verandering moet uiterlijk de werkdag voordat de gereserveerde periode ingaat per email worden doorgegeven aan CityMundo.
De bestaande reservering wordt vervangen door een nieuwe. Als de oude reservering en de nieuwe reservering overlappende data hebben, dan wordt op de aanbetaling voor de nieuwe reservering de aanbetaling op de overlappende data in mindering gebracht.

Als de aankomstdatum van de reservering die je wilt veranderen -vanaf de dag dat je de verandering meldt- verder weg ligt dan 28 nachten, dan kun je de reservering één maal kostenloos verschuiven naar een andere periode, bij dezelfde accommodatie. De nieuwe data moeten wel meteen doorgeven worden, zodat de vervangende reservering meteen vastgelegd kan worden. 

Als er geen andere periode vrij is bij deze accommodatie is het niet mogelijk de reservering kostenloos te verschuiven naar een andere accommodatie. De aanbetaling voor de oude reservering geldt als annuleringskosten, en er moet een nieuwe aanbetaling voor de nieuwe reservering voor de andere accommodatie worden gedaan.

Als je deze verandering niet op tijd doorgeeft, dan blijft de oude reservering van kracht, en blijf je het hele bedrag van de reservering verschuldigd.

Ik wil een andere accommodatie dan ik gereserveerd heb

De verandering moet uiterlijk de werkdag voordat de gereserveerde periode ingaat per email worden doorgegeven aan CityMundo.
Er wordt een nieuwe reservering gemaakt. De aanbetaling voor de eerste reservering geldt als annuleringskosten, én er moet een nieuwe aanbetaling voor de nieuwe reservering worden gedaan.

Als je deze verandering niet op tijd doorgeeft, dan blijft de oude reservering van kracht, en blijf je het hele bedrag van de reservering verschuldigd.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren nadat ik al de aanbetaling gedaan heb?

Als je uiterlijk de werkdag vóórdat de gereserveerde periode ingaat de reservering per email afzegt, geldt de aanbetaling als annuleringskosten.

Als je deze verandering niet op tijd doorgeeft, dan blijft de oude reservering van kracht, en blijf je het hele bedrag van de reservering verschuldigd.