Reserveringen

welk

Hoe wordt mijn accommodatie gevonden?

Als iemand op de site komt om een ruimte te zoeken, vult hij/zij aankomst, vertrekdatum en aantal gasten in. Nu komen de beschikbare accommodaties in een overzicht tevoorschijn. Als jouw accommodatie in de periode vrij is, verschijnt ze in het resultaat.

Het resultaat kan vervolgens gefilterd worden op wel/niet roken, stadsdeel, prijs en soort (appartementen, woonboten, etcetera).

Uit welke stappen bestaat het maken van een reservering?

Gasten reserveren door op de knop ‘boek nu’ te klikken op de pagina van jouw accommodatie.
Op dat moment krijg je per email of per sms bericht dat er een reservering in de maak is. We vragen je om bevestiging van ontvangst van de email (sms), zodat we weten dat je de reservering gezien hebt.

De gereserveerde dagen zijn nu geblokkeerd in de kalender.

Gasten krijgen even tijd om gegevens in te vullen en een aanbetaling aan CityMundo te doen. Soms kan dit iets langer duren, als gasten nog een vliegticket moeten kopen of willen overleggen met medereizigers.
Je kunt deze blokkade in de kalender niet opheffen, omdat de kalender open stond voor reserveringen. Houd je kalender goed bij; boekingen kunnen ook ’s nachts gemaakt worden en ’s avonds en in het weekeinde. Koppel je kalender met andere kalenders om vergissingen te voorkomen. Hoe dat moet kan je vinden op je persoonlijke pagina.

Zodra de gasten de aanbetaling hebben gedaan krijg je een tweede email met een reserveringsformulier, waarop je alle informatie over de boeking vindt.
Een gedeelte van het formulier is afscheurbaar, en dient als betalingsbewijs voor de gast.

De gasten krijgen op dat moment ook alle gegevens die zij nodig hebben.

Soms doen gasten toch geen aanbetaling, dan gaat de reservering niet door en worden de betreffende nachten in de kalender gedeblokkeerd.

Kan ik het minimum en maximum aantal nachten per reservering instellen?

Gasten kunnen op de website van 2 tot en met 21 nachten reserveren. Je kunt op je persoonlijke pagina instellen of je als minimum 2 of 3 nachten per reservering wilt.
Het maximum is ook instelbaar. Standaard is ingesteld minimaal 3 en maximaal 21 nachten.

Hoe weet ik dat er een reservering aankomt?

Je krijgt altijd een mailtje als er een reservering aankomt. Als het een reservering betreft voor vandaag, nemen we contact op om te overleggen of het mogelijk is.

Kan ik als er geboekt is nee zeggen tegen een reservering?

Zodra je een mailtje hebt gekregen dat er een reservering in de maak is (de eerste email), kun je de betreffende data niet meer blokkeren omdat ze immers vrijgehouden worden voor deze reservering.

Er is een uitzondering, namelijk bij last minutes:  als de reservering die we doorgeven begint op diezelfde dag. We bellen bij zo’n reservering om te horen of het kan, en om direct de aankomsttijd af te spreken.

Als je wilt kun je je kalender koppelen

Waar kan ik mijn reserveringen vinden?

Op je persoonlijke pagina kan je al je reserveringen vinden.

Waar kan ik de contactgegevens van de gasten vinden?

Op je persoonlijke pagina kan je in de kalender op de reserveringen klikken, dan komt de informatie van de gasten tevoorschijn.
Je ziet naam, adres, telefoonnummer, en email-adres, vluchtgegevens, uur van aankomst en het bedrag dat ze bij aankomst moeten betalen.

Wat gebeurt er als de gast cancelt?

Als de annulering korter dan 7 dagen (7×24 uur) voor de verwachte aankomstdatum door de gast bij CityMundo gemeld is, betaalt CityMundo aan jou een annulingsvergoeding. De kalender wordt weer opengezet.

Als er al een aanbetaling gedaan is en de annulering is 8 dagen of langer voor de verwachte aankomstdatum door de gast bij CityMundo gemeld, dan wordt de kalender weer opengezet. De regeling voor annulingsvergoedingen geldt dan niet.

Als er geen aanbetaling is gedaan, heb je nog geen reserveringsformulier per mail ontvangen. De gasten zeggen kostenloos af en de kalender wordt weer opengezet. De regeling voor annulingsvergoedingen geldt dan niet.

Wat gebeurt er bij een ‘no show’?

Als er niet geannuleerd is en de gasten komen niet opdagen, dan is er sprake van een ‘no show’. Neem direct contact op met CityMundo. De gasten zijn namelijk het totale bedrag verschuldigd. Als de gasten uiteindelijk niet betalen,
geldt de CityMundo-regeling voor annulingsvergoedingen.

Wat is de CityMundo-regeling voor annulingsvergoedingen?

Als de annulering korter dan 7 dagen (7×24 uur) voor de verwachte aankomstdatum door de gast bij CityMundo gemeld is, betaalt CityMundo aan jou een vergoeding.
De vergoeding wordt per nacht berekend en is 25% van het bedrag dat de gast aan jou had moeten betalen.
De nachten waarop de vergoeding van toepassing is vallen binnen maximaal 10 dagen vanaf de datum waarop de annulering gemeld is. Er worden maximaal 7 nachten vergoed.

Als de betreffende dagen in de kalender door jou worden dichtgezet, of als er voor één of meer van die nachten alsnog een reservering gemaakt wordt, vervalt de hele vergoeding.

Wat als ik een reservering toch niet kan accepteren?

Het kan voorkomen dat je een reservering niet kunt accepteren door overmacht. Neem zo snel mogelijk contact op met CityMundo, om te overleggen. Het kan zijn dat we toch een oplossing voor het probleem vinden.

Overmacht is niet als je vergeten bent om de kalender dicht te zetten!
Als zoiets je overkomt, kan CityMundo de reservering wel annuleren, maar dan krijg je daar een rekening voor. Zie de algemene voorwaarden….

We willen voorkomen dat gasten als ze geboekt hebben te horen krijgen dat de reservering toch niet doorgaat.