Tijdens het verblijf van mijn gasten

welkom

Moet ik tijdens het verblijf van mijn gasten bereikbaar zijn?

Ja, bereikbaarheid is belangrijk. Denk aan noodgevallen, zoals een lekkage of ander plotseling ongemak.
Als je zelf niet bereikbaar kunt zijn, zorg dan dat er een vervangende contactpersoon is. Diegene moet ook een sleutel van je huis hebben.

Als iemand anders de rol van contactpersoon overneemt, geef het dan ook aan CityMundo door.

Hoe weten gasten hoe ze met mijn spullen om moeten gaan?

Het handigst is om de belangrijkste wetenswaardigheden over je accommodatie op een of twee A4-tjes te zetten,
denk aan:

-roken/niet roken
-wifi code
-vuilnis buitenzetten, wanneer en waar
-stoppenkast
-werking cv thermostaat / gaskachel / geiser
-telefoonnummers (contactpersoon, buren, politie, eerste hulp)
-bijzonderheden over afsluiten huis
-rekening houden met de buren
-op een boot: de werking van de pomp
-vluchtwegen

Gebruiksaanwijzingen kun je bij de betreffende apparaten leggen.

Kan ik iets doen aan de veiligheid in mijn huis?

Jouw gasten zijn onbekend in je huis. Daarom is het goed om vooraf je huis op veiligheid te controleren.

Denk daarbij aan de volgende punten:
-Zijn er rookmelders, brandblussers en een branddeken in de keuken?

-Het is belangrijk dat je een vluchtplan maakt, en dat je de vluchtroutes bij aankomst aan de gasten laat zien. Controleer altijd of vluchtroutes niet gebarricadeerd zijn.

-Schaft een vluchtladder aan als dat nodig is: Stel dat de vastgestelde vluchtroutes uit je vluchtplan door de brand niet meer begaanbaar zijn, dan is een vluchtladder een uitstekende manier om te vluchten vanuit een raam.

-Als je een deel van je huis aanbiedt, en ‘s nachts deuren op het nachtslot doet, zorg er dan voor dat de sleutel òf in het slot blijft, òf op een duidelijk herkenbare plek in de buurt van het slot is, bij voorbeeld in een rood afsluitbaar sleutelkastje met glazen deurtje.

-Geef gasten het noodnummer 112

Voor meer informatie: brandweer en www.veiligheid.nl.

Wat doe ik als de gasten korter dan de gereserveerde periode willen blijven?

Het bij aankomst te betalen bedrag blijft hetzelfde. Als de gasten eerder vertrekken hebben ze namelijk geen recht op restitutie. Geef de dagen die vrijkomen aan CityMundo door, zodat dat in de kalender kan worden aangepast.
+31(0)20 4705 705
[email protected]

Wat doe ik als de gasten langer dan de gereserveerde periode willen blijven?

De gasten moeten bijbetalen. Neem contact op met CityMundo, zodat we de reservering kunnen verlengen.

Wat doe ik als gasten klachten hebben?

Als gasten reële klachten hebben, probeer die dan gelijk op te lossen. Is dat om een of andere reden moeilijk of onmogelijk, of is het onduidelijk wat de klacht precies is, neem dan contact op met CityMundo.

Kan ik gasten vragen om een review te schrijven?

Je hoeft hier niet persé om te vragen. We sturen alle gasten na hun verblijf een email met een uitnodiging om een review te schrijven.