Verblijf in Amsterdam

Aankomst in Amsterdam

Hoe werkt de check-in en de check-uit?


Als je de reservering maakt, geef je aan om hoe laat je bij de accommodatie zult zijn. Deze tijd komt op het reserveringsformulier. De host rekent erop dat je op het afgesproken tijdstip aankomt.sleutels Je betaalt bij aankomt het restbedrag in cash, samen met de eventuele borg. Voor de betaling en de borg kun je een reçu vragen aan de host. Jij krijgt de sleutels.

Zorg dat je op tijd bent, want als je te laat bent kan het zijn dat de host naar een andere afspraak is, en je lang moet wachten voor er iemand is die je binnen kan laten.

Als je de aankomsttijd wilt wijzigen, neem dan tijdig contact op met de host of met CityMundo.

Let op: de betaling aan de host kan niet met een creditcard.

De check-uit is normaal om ongeveer 11:00 uur. 
Spreek als je aankomt al af om hoe laat de uitcheck is op de dag van vertrek.

Wat doe ik als ik een vertraging heb?


Neem zo snel mogelijk contact op met de host of met CityMundo. We kunnen dan een nieuwe aankomsttijd afspreken. Bedenk dat er iemand speciaal op jou wacht. Dat is anders dan bij een hotel, waar de hele dag iemand in de lobby zit.

Wat doe ik als ik de host niet kan bereiken?


Neem dan contact op met CityMundo. Dat kan per mail of per telefoon. Spreek iets in als je een voicemail krijgt, we bellen je zo snel mogelijk terug.

Hoe kom ik van het vliegveld bij de accommodatie?


vlieger
Bij je reserveringsformulier zit een informatie-formulier. Daar staat op hoe je het gemakkelijkst met het openbaar vervoer vanaf vliegveld Schiphol bij de accommodatie komt. 

Zie ook ons youtube filmpje over hoe je met de trein van Schiphol naar Amsterdam Centraal reist: www.youtube.com/watch?v=C9Uhll1XL4Y

Er is ook een website over het Nederlandse openbaar vervoer die je kunt raadplegen: 

Je kunt ook met de taxi van Schiphol naar je adres.

Een andere mogelijkheid is Tuan, hij haalt of brengt u naar Schiphol voor een vast tarief van € 25,00 (enkele reis). Bel +31 (6) 48 75 05 95.

Kan je gemakkelijk parkeren in Amsterdam?


car

Parkeren in Amsterdam is duur. Het is een kleine stad, de gemeente ontmoedigt daarom het gebruik van de auto in de binnenstad. 
Er zijn (bijna) geen accommodaties met een eigen garage. 

Omdat Amsterdam zo’n kleine stad is, heb je de auto eigenlijk niet nodig. Alle afstanden zijn gemakkelijk te fietsen of te belopen, of zijn met het openbaar vervoer gemakkelijk te bereiken. Ook ’s nachts rijden nachtbussen de hele nacht door.

Wil je toch met de auto komen, maak dan gebruik van een P+R. Het zijn parkeerterreinen aan de rand en in de buitenwijken van de stad. Openbaar vervoer is altijd dichtbij én voordelig. In een mum van tijd ben je in het centrum van Amsterdam
Parkeren op een P+R terrein kost maar €1,- of €8,- per 24 uur, met een maximale parkeertijd van 96 uur. 
zie iamsterdam.com

Tijdens je verblijf

Wat moet ik verstaan onder 'huisregels'?


Alle door CityMundo aangeboden accommodatie wordt door particulieren verhuurd, of het nu een zelfstandig huis of boot is, een studio of een kamer bij mensen in huis.
We vragen deze gastvrijheid te respecteren en rekening te houden met eventuele huisregels.

Veroorzaak geen overlast voor de buren. 

Amsterdamse woningen zijn over het algemeen gehorig, hou daar rekening mee als je ’s avonds laat thuis komt.

Hou het huis netjes, ruim rommel op en was de vaat voor je weggaat.

Wat doe ik als ik klachten heb over de accommodatie?


Neem zo snel mogelijk contact op met CityMundo. We gaan er voor zorgen dat klachten naar tevredenheid verholpen worden. Bedenk dat als je niet klaagt, er ook niemand weet dat er iets niet in orde is.

Als je pas na afloop van je verblijf klachten meldt, ben je te laat, en kunnen we niets meer voor je doen.

Schrijf een review

reviewNa afloop van je verblijf sturen we een mail met de vraag of je een review wilt schrijven. Heel graag horen we van je hoe je verblijf was. Je kunt die mening daarbij ook met sterren uitdrukken.

Als je klachten hebt over de accommodatie, horen we dat heel graag tijdens je verblijf, zodat we iets aan die klachten kunnen doen. Een review is geen klachtenformulier.